Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální výuka organické chemie se zaměřením na vzdělávání
Karlínová, Markéta ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent)
Experiment je pro žáky beze sporu nejoblíbenější částí hodin chemie. Pokud je experiment prováděn s materiálem běžně známým, jako jsou například potraviny, pak zájem studentů ještě vzroste. Tato bakalářská práce představuje experimenty s lentilkami dvou výrobců a to Nestle a Mars. Inc. Zájem je soustředěn na barviva, což je téma organické chemie přímo zmiňované v základních kurikulárních dokumentech RVP G. Experimenty ukazují citlivost barviv z lentilek a přírodních extraktů na změny pH prostředí, pomocí barviv je vysvětlena závislost retenčního faktoru látek na podmínkách, za kterých je chromatografie prováděna a také absorbanci světla barvivy. Práce také ukazuje novou možnost jak badatelsky pojmout výuku tématu barviv. Téma bakalářské práce také poukazuje na fakt, jak je důležité sledovat složení výrobků. Může se stát, že výrobci změní složení svých produktů a popsané experimenty pak nemusí vycházet. Což byl i případ experimentů s lentilkami výrobce Nestle, který změnil barviva používaná k barvení této čokoládové cukrovinky. Ač původní barviva byla také přírodního původu (např. směs karotenů, anthokyany), pro širokou veřejnost je zřejmější rostlinný původ z údaje na obaku o použitých rostlinných koncentrátech (např. mrkve, světlice barvířské apod).
Molekulární modely ve výuce organické chemie na gymnáziu
Marek, Milan ; Beneš, Pavel (oponent) ; Hlavatý, Josef (oponent)
NÁZEV: Molekulární modely ve výuce organické chemie na gymnáziu AUTOR: Milan Marek KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ABSTRAKT: Rigorózní práce je zaměřena na využití molekulárních modelů ve výuce organické chemie na gymnáziu. Modely jsou určeny k prezentaci struktury organických sloučenin a především jejich chemických vlastností. Výzkum zahrnuje konstrukci modelů (vycházející z kvantově-chemických metod) vybraných organických sloučenin z kategorie uhlovodíků, halogenderivátů uhlovodíků, kyslíkatých derivátů uhlovodíků a dalších typů sloučenin. K příslušným modelům jsou zpracovány úlohy zaměřené na strukturu a reaktivitu sloučenin. V rámci výzkumu je sledován vliv použití modelů na úspěšnost řešení úloh studenty 3. ročníku gymnázia. Úlohy se vztahují k rozložení elektronových hustot v molekule, delokalizaci elektronů, substitučnímu efektu, typologii reakcí apod. Výzkumu se zúčastnilo celkem 223 respondentů. Výsledky výzkumu ukázaly na zvýšení úspěšnosti řešení úloh studenty, kteří měli k dispozici molekulární modely, v některých případech až o 26 %. Pozitivní vliv modelů na řešení úloh je individuální, závisí na charakteru daného okruhu problémů. Výzkum ukázal na nesporný vliv molekulárních modelů pro zkvalitnění výuky, jejich další využívání ve školní praxi lze jen doporučit. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Učebnice organické chemie pro SŠ
Hurný, David ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá tvorbou nové učebnice organické chemie pro střední školy a gymnázia. Kladen je důraz především na obecné principy a zákonitosti v chemii. Značná pozornost je proto věnována části struktura atomu, chemická vazba, elektronové vlivy, teorie rezonance, indukční a mezomerní efekt. Základní učivo, vycházející z RVP (Rámcově vzdělávací programy), je doplněno rozšiřujícími částmi pro práci s nadanými žáky. Každá kapitola je doplněna řadou úloh, které mají sloužit k osvojení nového učiva. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Experimentální výuka organické chemie se zaměřením na vzdělávání
Karlínová, Markéta ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent)
Experiment je pro žáky beze sporu nejoblíbenější částí hodin chemie. Pokud je experiment prováděn s materiálem běžně známým, jako jsou například potraviny, pak zájem studentů ještě vzroste. Tato bakalářská práce představuje experimenty s lentilkami dvou výrobců a to Nestle a Mars. Inc. Zájem je soustředěn na barviva, což je téma organické chemie přímo zmiňované v základních kurikulárních dokumentech RVP G. Experimenty ukazují citlivost barviv z lentilek a přírodních extraktů na změny pH prostředí, pomocí barviv je vysvětlena závislost retenčního faktoru látek na podmínkách, za kterých je chromatografie prováděna a také absorbanci světla barvivy. Práce také ukazuje novou možnost jak badatelsky pojmout výuku tématu barviv. Téma bakalářské práce také poukazuje na fakt, jak je důležité sledovat složení výrobků. Může se stát, že výrobci změní složení svých produktů a popsané experimenty pak nemusí vycházet. Což byl i případ experimentů s lentilkami výrobce Nestle, který změnil barviva používaná k barvení této čokoládové cukrovinky. Ač původní barviva byla také přírodního původu (např. směs karotenů, anthokyany), pro širokou veřejnost je zřejmější rostlinný původ z údaje na obaku o použitých rostlinných koncentrátech (např. mrkve, světlice barvířské apod).
Molekulární modely ve výuce organické chemie na gymnáziu
Marek, Milan ; Beneš, Pavel (oponent) ; Hlavatý, Josef (oponent)
NÁZEV: Molekulární modely ve výuce organické chemie na gymnáziu AUTOR: Milan Marek KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ABSTRAKT: Rigorózní práce je zaměřena na využití molekulárních modelů ve výuce organické chemie na gymnáziu. Modely jsou určeny k prezentaci struktury organických sloučenin a především jejich chemických vlastností. Výzkum zahrnuje konstrukci modelů (vycházející z kvantově-chemických metod) vybraných organických sloučenin z kategorie uhlovodíků, halogenderivátů uhlovodíků, kyslíkatých derivátů uhlovodíků a dalších typů sloučenin. K příslušným modelům jsou zpracovány úlohy zaměřené na strukturu a reaktivitu sloučenin. V rámci výzkumu je sledován vliv použití modelů na úspěšnost řešení úloh studenty 3. ročníku gymnázia. Úlohy se vztahují k rozložení elektronových hustot v molekule, delokalizaci elektronů, substitučnímu efektu, typologii reakcí apod. Výzkumu se zúčastnilo celkem 223 respondentů. Výsledky výzkumu ukázaly na zvýšení úspěšnosti řešení úloh studenty, kteří měli k dispozici molekulární modely, v některých případech až o 26 %. Pozitivní vliv modelů na řešení úloh je individuální, závisí na charakteru daného okruhu problémů. Výzkum ukázal na nesporný vliv molekulárních modelů pro zkvalitnění výuky, jejich další využívání ve školní praxi lze jen doporučit. KLÍČOVÁ SLOVA:...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.